czwartek, 13 marca 2014


Dzisiaj mam dla Was coś innego. Do sałatki, którą przygotowałam tydzień temu potrzebowałam majonezu. Niestety, w lodówce go nie zastałam... 
Z braku czasu na wyprawę do sklepu pokusiłam się o zrobienie swojego, nieco innego niż zwykłe. Chciałam nadać mu ,,charakteru".
Zamiast oleju użyłam oliwy, która nadała mu bardzo specyficzny i moim zdaniem przepyszny smak. Był to kolejny eksperyment, który uzmaję za udany :)

Składniki:

1 jajko,
oliwa z oliwek,
sól,
pieprz, 
oregano,
łyżeczka octu jabłkowego,
łyżeczka soku z cytyny,
łyżeczka cukru,
łyżka musztardy Dijon

Wykonanie:

Uwaga: Wszystkie składniki musi mieć temperaturę pokojową!

Jajko wraz z musztardą, przyprawami,cukrem, octem i sokiem z cytryny rozmiksować na gładką masę.
Na wolnych obrotach miksować całość, oliwę dodawać bardzo ostrożnie, z początku po kropelce. Wraz z miksowaniem majonez powinien zacząć gęstnieć, wlewać oliwe aż do uzyskania porządanej konsystencji. 
Schłodzić w lodówce.

Smacznego!


Domowy Wyrób